zaterdag 4 augustus 2012

Puur



Bij mijzelf en bij anderen merk ik dat er steeds meer behoefte is aan wat puur, eerlijk en echt is.
Veel mensen zijn bezig met hun voeding en kiezen meer en meer voor puur eten. Geen pakjes en zakjes met allerlei vage bestanddelen met moeilijke namen, maar zelf koken, met pure ingrediĆ«nten. 
Geen liters frisdrank, of bergen snoep met suiker of allerlei vreemde zoetstoffen meer, maar meer water en fruit, groente en noten en dan nog het liefst biologisch.

Wie echt op zijn voeding (en op zichzelf) let, kan zelfs een verschil voelen in energie. Wat niet goed voor je is, voelt ook niet goed en kost je energie. Na een goede maaltijd, voel je je fit. Ga dat bij jezelf eens na als je wilt weten of je op de goede weg bent.

Ook wat verzorgingsproducten betreft heb ik meer behoefte aan pure ingrediƫnten, zonder kunstmatige parfums en andere chemische bestanddelen, maar zo uit de natuur. Dat voelt lekkerder en lijkt huid en haar minder te belasten.

En ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik merk dat ik me nu ook liever omring met pure, eerlijke, echte mensen. Mensen die zijn zoals ze zeggen te zijn. Die zich bezighouden met mooie dingen en met wat ze echt willen, zonder zich anders voor te doen dan ze zijn.

Aan mijzelf merk ik ook dat ik in gezelschappen met veel mensen meer en meer juist de achtergrond zoek, niet omdat ik me anders voor wil doen dan ik ben, maar juist omdat ik nog liever opga in de muur, dan me anders voor te doen dan ik ben. Ik wil me niet meer verstoppen, maar als ik weet dat het niet gewaardeerd wordt hoe ik werkelijk ben, dan hou ik me liever koest.

Ook in de omgang met mensen kun je duidelijk voelen of het contact heilzaam voor je is of niet. Ben je blij dat je iemand ziet en voel je je na de ontmoeting energiek, dan is het voor jou een goed contact. Zie je op tegen een afspraak en kost het contact je energie, dan kun je het, zo mogelijk, misschien beter mijden in het vervolg.

Ga eens bij jezelf na hoe dingen voelen en schrap dan zoveel mogelijk wat niet goed voor je is en ga door met wat heilzaam voelt. Uit alles wat goed voelt kun je "voeding" halen!

Take care,

Nadia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten