maandag 9 mei 2011

Hulp van engelen


Sinds kort heb ik geleerd de engelen om mij heen om hulp te vragen. In het begin ging dat nog wat onwennig. Hoe vraag je een engel om hulp? Wat geeft mij, als duaal mens, ook het recht om de engelen om hulp te vragen?

En juist dan lees je ergens dat de engelen altijd aanwezig zijn, dat ze je zo graag willen helpen, maar wel jouw toestemming nodig hebben. Ze handelen alleen als jij, vanuit je vrije wil, ze toestemming geeft om jou te helpen. Dus begon ik eens voorzichtig met vragen. Nu ben ik helaas niet zo op ze afgestemd dat ik het gelijk merk als ze me “horen”, maar toch merk je dat het al lucht geeft om ze het te vragen. Om te weten dat ze er zijn.

En soms is er dan ineens zo’n mooi moment, waarop je ineens mag ervaren dat ze er echt zijn en zoveel van je houden.
Voor mij was zo’n moment er een tijdje terug. Ik had ’s ochtends in de engelenboodschap van Engelencoach op twitter gelezen dat je de engelen kunt vragen je te laten zien hoeveel ze van je houden. Ik besloot het te proberen. Die dag maakte ik mooie dingen mee, mensen waren erg liefdevol, ik zag overal mensen naar me lachen. Waar ik ook keek, zag en ontving ik liefde.
’s Nachts in bed, was ik alweer vergeten dat ik die dag deze specifieke vraag had gesteld, maar ineens herinnerde ik het me. Ik begon me af te vragen of alle liefde die ik die dag had gevoeld, een weerspiegeling kon zijn van de liefde van de engelen. En terwijl ik me dat afvroeg, voelde ik, heel vluchtig, een kneepje in mijn hand. Zo vluchtig dat ik me bijna afvroeg of het ik het wel echt gevoeld had, maar toch wist ik het zeker! De engelen hadden hun liefde laten weerspiegelen door de mensen op mijn pad die dag. Een prachtige ervaring!

Ook vandaag was er weer een moment dat ik wat hulp nodig had. Ik voelde mij op een gegeven moment compleet leeggezogen, had geen energie meer over. Andermans emotie kan mij enorm uitputten en ik was blootgesteld geweest aan veel emotie. Toen ben ik even gaan liggen en heb de engelen gevraagd om mijn energie te herstellen. Ik knapte, veel sneller dan ik anders zou doen, weer helemaal op! Zo goed kan het werken.

Dus, waarom zou je, de volgende keer dat je ergens tegenaan loopt, niet eens proberen de engelen om hulp te vragen? Ze staan te popelen om je bij te staan!
En als je hun hulp hebt mogen ervaren, bedank ze dan ook vanuit de grond van je hart, daar zijn ze heel blij mee!

Let maar eens op of je merkt dat ze er zijn, vaak zijn het maar subtiele signalen die ze uitzenden, zoals nu. Terwijl ik deze blog typ, ruik ik vaag de geur van wierook, terwijl ik al in geen maanden wierook heb gebrand!

Stel je hart eens open voor de liefde om je heen. Ontvang het met open armen, je bent nooit echt alleen!

5 opmerkingen:

  1. Mooi Nadia...!
    Ik heb dezelfde ervaring, en dan vergeet ik het soms zomaar weer een tijdje. En dan ineens herinner ik het me weer, dat onze onizchtbare maatjes klaar staan om ons te steunen!
    Dank je wel voor dat je me weer hebt helpen herinneren!
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nadia,

    Kippenvel en AngelTears in mijn ogen.
    Je Engelen zijn trots op je dat je ze om hulp vraagt en het ook accepteerd.

    Warme Groet,

    Victor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow wat mooi.
    Ik vergeet het vaak omdat ik er niet echt mee opgegroeid ben.

    Ik wens je de gouden stralende zon in je hart, helder fonkelende en schitterende sterren op je levenspad en helder kleurende regenbogen op je zielspad,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi blog! En zo waar! Nu het nog zelf wat vaker doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, volgens mij heb ik veel mensen helpen herinneren. Wat mooi!

    En, ik was nog iets vergeten erin te zetten: Vooral ook niet vergeten te bedanken als ze je geholpen hebben. Daar zijn onze lieve engelen heel blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen