zondag 11 september 2011

Ik ben kracht

Volle maan. Haar scheppende kracht roept me. Weer. Midden in de nacht. Helaas. Want ik wil slapen!

En juist door de gedachte die ik daarbij had, kwam het in me op. Want ik voel me moe, dat heb ik vaak de laatste tijd, onder andere door de onrustige nachten die ik ervaar dankzij de steeds in beweging zijnde energieën op aarde.
Logischerwijs denk ik dan: “Ik ben moe.” En juist dat zou ik niet moeten doen. Want door dit te verbinden met de woorden “Ik ben”, word ik, in mijn hele wezen, datgene wat ik denk of uitspreek.

Ga eens bij jezelf na hoe vaak je dingen denkt met de woorden “ik ben” ervoor. “Ik ben bang.”, “Ik ben te dik.”, “Ik ben het niet waard”. Etc.

Er bestaat zoiets als de “Ik ben kracht”. Door een zin te beginnen met deze woorden, geef je datgene wat je zegt enorm veel kracht. Je laat het je hele WEZEN in stromen en wordt precies dat wat je zegt.

Iedere keer dat jij iets negatiefs over jezelf denkt, beginnend met de woorden “ik ben”, geef je deze kracht mee.

Probeer dus te leren om te buigen. Je kunt dit ook zeer zeker in positieve zin gebruiken.
Als ik me niet lekker voel, denk ik tegenwoordig altijd: “Ik ben gezond en ik ben sterk.” Sinds ik dit doe, ben ik niet ziek meer geweest. Het werkt voor mij goed, mits ik erin geloof!

Als je erin leert te geloven, zijn dit hele krachtige affirmaties. Probeer eens goed te letten op wat jij allemaal over jezelf zegt en denkt en probeer hierbij een positieve “Ik ben affirmatie” te bedenken.

Denk, als je iets moois overkomt: “Ik ben het waard”. Probeer eens over jezelf te denken: “Ik ben mooi”. Zeg hardop tegen jezelf “Ik ben liefdevol.” Je zult merken dat het een hele mooie, positieve werking kan hebben.

Zo, nu ik dit kwijt ben, ga ik me weer eens richten op een positieve affirmatie om straks in slaap te komen. Het zal zoiets worden als: “Ik ben ontspannen en volkomen kalm.” 

Voor wie dit nog voor het slapen gaan leest: Slaap zacht! En anders: Fijne dag!

Take care,
Nadia

2 opmerkingen:

  1. dank je wel! ik ben dankbaar voor en blij met deze blog!

    en gedrogeerd met melatonine, dus moe genoeg om zometeen heerlijk te slapen ;-)

    weltrusten lieve nadia!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi blog Nadia, ik kom graag nog eens lezen!

    BeantwoordenVerwijderen