vrijdag 28 oktober 2011

Woorden

Eén van mijn favoriete zinnen uit een boek, is deze: “De Kern van de dingen, die raak je wanneer je spreekt; op de een of andere manier schud en verplaats je de materie waar de realiteit uit bestaat.” Het komt uit het prachtige boek ‘De Onzichtbare Berg’ van Carolina de Robertis. Het boek is een roman over een aantal generaties sterke vrouwen en ik vermoed daarom dat de schrijfster met deze zin niet heeft bedoeld wat ik eruit haal: Dat je woorden, zowel gesproken als gedacht, heel krachtig zijn en dat je er de wereld om je heen mee vorm geeft.

Inmiddels is zelfs wetenschappelijk aangetoond dat het denken echt invloed kan hebben op materie, of in ieder geval op energie. (zie hiervoor experimenten van Lynne McTaggart, of verdiep je eens in Kwantum theorieën)

Nu kun je daar natuurlijk een boodschap uit halen zoals in The Secret: Als ik maar hard genoeg de intentie heb om rijk te worden, en die mooie auto te krijgen, dan lukt mij dat.

Naar mijn idee kunnen we er alleen ook veel mooiere dingen mee doen. Dingen waar we uiteindelijk veel gelukkiger van worden.
We kunnen, op grote schaal gedacht, er Moeder Aarde mee helpen, maar op kleinere schaal en makkelijker toegepast, ook de personen om ons heen (en indirect daardoor ook Moeder Aarde, omdat de trilling op aarde dan verandert)

Je kunt iemand namelijk verwonden, of helen met jouw gedachten en woorden. Het is jouw keuze!
Misschien iets om over na te denken, de volgende keer als je je ergert aan een persoon van wie je houdt? En ook buiten je kring van intimi, wat doe je een persoon aan als je iets negatiefs over ze denkt? Wat doe je de man op de straat aan, als je hem veroordeelt, zomaar in het voorbijgaan?

Iedere keer dat jij iets negatiefs denkt over een persoon, verwond je diegene een beetje. Is dat werkelijk wat je wilt?

En omgekeerd is het ineens een prachtig gegeven: Iedere keer dat je iets liefdevols denkt over iemand, heel je diegene een beetje.

Nu kun je dit gewoon in je dagelijks leven toepassen bij alle mensen om je heen, maar je kunt ook eens bewust stil staan bij mensen in je leven die ernstig ziek zijn, of het op een andere manier moeilijk hebben. Als we deze mensen liefde sturen, helpen we ze. Zeker op het moment dat we dit met meer mensen tegelijk doen. Dit is vaak voelbaar, voor de persoon voor wie jullie liefdevolle gedachten bestemd zijn, maar zelfs vaak ook voor degenen die de gedachten sturen.

Natuurlijk zegt dit niet dat we al het onheil af kunnen wenden, maar we kunnen wél invloed uitoefenen op datgene wat nog 2 kanten op kan gaan, daar ben ik van overtuigd.

Zelfs karma en lotsbestemming schijnen in deze tijd niet meer vast te liggen. Je hoeft niet altijd alles meer door te maken wat je, voor je hierheen kwam, afgesproken hebt. In de tijd waarin we leven hebben we ook hier een keuze in. Zoals dus ook je woorden een keuze zijn.

Dus kies je woorden zorgvuldig, ze zijn krachtiger dan je denkt.

Take care,

Nadia

2 opmerkingen:

  1. Woorden duikelen door mijn hoofd in volle kracht van links naar recht van boven naar beneden ze willen niet netjes in een rij gaan staan. Ze sprankelen, dartelen en zingen uitbundig als ik stil naar binnen ga en stiekem om het hoekje van de deur kijk en mijn oor wagenwijd openzet hoor ik maar 1 ding.......LIEFDE Nadia schrijft LIEFDE Nadia Deelt Liefde Nadia Voed Liefde. En zo is het Lieve Nadia, jij deelt, ervaart, voelt en laat tussen de regels zien wat Liefde inhoud.

    Dank je wel voor je mooie woorden.

    Liefs Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, Miranda,dank je wel!

    Ik ben erg dankbaar dat jij mag inzien dat liefde mijn boodschap is!Ik hoop dat deze boodschap velen bereikt...

    Liefs,
    Nadia

    BeantwoordenVerwijderen