zondag 9 december 2012

Verleg je focus


Veel mensen hebben het moeilijk in deze roerige tijden. Ik ken weinig mensen die “ertussenin” zitten, het gaat of heel goed met je, of helemaal niet goed, een middenweg lijkt zoek.
Velen zitten niet goed in hun energie en zijn hun eigen kracht kwijt. Daarom is het, nu meer dan ooit, belangrijk dat je je focus verlegt. Meer en meer en steeds sneller creëer je dat waar je om vraagt, bewust of onbewust. Meer en meer groeit dat waar je je aandacht op richt.
Zit je nu dus slecht in je energie, dan wordt dit alleen maar erger. Heb je verdriet en richt je daar je aandacht op? Dan kom je er dieper in te zitten. Heeft iemand je gekwetst en richt je je daarop? Dan groeit je gevoel en word je steeds meer gekwetst.

Leer dus om je focus te verleggen en laat bewust en met pure intentie, los wat je niet meer dient. Bedenk bijvoorbeeld een affirmatie om los te laten, verwoord dit altijd positief, want het universum geeft gehoor aan de woorden die jij denkt en, nog in veel grotere mate, die je uitspreekt. Denk en zeg dus bijvoorbeeld bij een laag zelfbeeld: Ik ben perfect (zoals ik ben). En leer het geloven!
Denk en spreek (voor jezelf) uit als mensen je kwetsen: Ik sta alleen liefde toe. Of als je verdriet hebt: Ik laat los en sta vanaf nu alleen geluk en liefde toe.

En verleg vervolgens je focus. Lijkt dat je moeilijk? Dat hoeft echt niet zo te zijn! Iedereen heeft wel dingen waar hij blij van wordt. Mensen die je graag om je heen hebt, kindertjes, dieren, bezigheden. Hou je daar mee bezig en verleg dus je focus naar geluk en blijdschap. Focus niet op klagen over datgene waar je het moeilijk mee hebt, maar praat in woorden van dankbaarheid. Zoals ik in mijn vorige blog ook al aangaf: Als je je goed voelt, kun je profiteren van de heerlijke energie die er nu stroomt.

Sta jezelf toe om los te laten, je hebt genoeg geleden, het hoeft niet meer! Verleg je aandacht, blijf positief en creëer je eigen wonderlijke wereld.

Wees lief voor jezelf, je verdient het!

Liefs,
Nadia

Ps. Wil je graag een affirmatie verzinnen voor jouw situatie, maar lukt het niet? Vraag het me gerust, dan denk ik met je mee! Dit kan via een reactie hieronder, of bijvoorbeeld via twitter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten